Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2012

Οι αποστάσεις των Brevets

  Τα brevets δεν είναι μόνο 200 χλμ, όπως τα περισσότερα στην Ελλάδα, αλλά έχουν διάφορες αποστάσεις. Αυτές και τα χρονικά όριά τους είναι :

200 χλμ / 13,5 ώρες
300 χλμ / 20 ώρες
400 χλμ / 27 ώρες
600 χλμ / 40 ώρες
1000χλμ / 75 ώρες
1200 χλμ / 90 ώρες....

  Τη δυσκολία ενός brevet δεν την καθορίζει μόνο η απόσταση αλλά και άλλοι παράγοντες. Οι πιο κύριοι είναι η υψομετρικές διαφορές, το κλίμα, η πρωινή ή η βραδινή εκκίνηση, η ευκολία ή όχι υδροτροφοδοσίας κ.α.
  Παραδείγματα για τα παραπάνω: Το brevet της Αττικής είναι πιο εύκολο ως  προς τα υψομετρικά από το brevet της Χαλκίδας. Όμως κάποιος ίσως ταλαιπωρηθεί λιγότερο στο 300άρι από ότι στο 200 άρι της Δίρφυς. Επίσης ένα 600άρι με πρωινή εκκίνηση μας δίνει τη δυνανότητα να κάνουμε περισσότερα χιλιόμετρα με φως ημέρας από ότι ένα με απογευματινή εκκίνηση.
  Άλλο ένα παράδειγμα είναι το Paris-Brest-Paris που ολοκλήρωσαν σχεδόν 30 Έλληνες ποδηλάτες το 2011. Αρκετοί από αυτούς (και ο γράφων) συμφωνήσαμε πως το 600άρι εκείνης της χρονιά μας φάνηκε πιο δύσκολο από τη Γαλλία. Και βέβαια, το brevet που ταλαιπώρησε τον γράφοντα πιο πολύ από όλα είναι ένα απλό 300άρι Θέρμο - Λευκάδα - Θέρμο. Βέβαια αυτό είχε σχέση και με την (α)προπονητική μου κατάσταση, αλλά είναι ένα παράδειγμα.

  Τα brevets του 2013 δίνουν τη δυνατότητα για νέους ορίζοντες στις αποστάσεις. Ας δούμε πως μπορεί κάποιος να κάνει ένα βήμα παραπάνω στις ποδηλατικές υπέρ-αποστάσεις με βάση τις φετινές διοργανώσεις.
  Το brevet της Νεμέας ξεκινά τη χρονιά. Πρέπει να έχουν προηγηθεί προπονήσεις τουλάχιστον για 2 μήνες ώστε το σώμα να είναι προετοιμασμένο για τα χιλιόμετρα. Αυτό το brevet είναι προπόνηση για το επόμενο, το 300άρι. Ένα 300άρι που θα το τερματίσει κάποιος άνετα, είναι ένα μήνυμα πως μπορεί να συνεχίσει. Έτσι, τα 2 επόμενα brevets του Πύργου και του Θέρμου, που συγκαταλέγονται στα εύκολα, μπορούν, μαζί με κάποιες βραδινές προπονήσεις να μας φέρουν στη γραμμή του τερματισμού του "Αθήνα - Λάρισα - Αθήνα".
  Τα 3 200άρια που συνεχίζουν το πρόγραμμα αποτελούν μια καλή συντήρηση για να λάβει κάποιος μέρος στο 3χ200 της Τρίπολης. Μόλις ολοκληρωθεί η 3ήμερη περιπέτεια με ένα-δυο χαλαρώματα μόνο ενδιάμεσα ήρθε η στιγμή για το δύσκολο brevet της Δίρφυς. Για να το τερματίσει κάποιος αυτό, θα πρέπει μέσα στη χρονιά να έχει κάνει προπονήσεις για τις αναβάσεις. Μετά από τη Δίρφυ, είναι τα αδελφάκια, η Λέσβος και η Χίος. Δεν υπάρχει ικανοποιητικό διάστημα ξεκούρασης ανάμεσα σε Δίρφυ, Λέσβο και Χίο. Άρα η βάση για να βγει αυτή η δύσκολη 3άδα πρέπει να υπάρχει από την άνοιξη χτισμένη με τις προπονήσεις. Στις ενδιάμεσες μέρες αυτών των brevets δεν υπάρχει λόγος να γίνει κάποια πολύ δυνατή προπόνηση.
  Μετά από 2 εβδομάδες ξεκούρασης είναι η Λευκάδα. Δεν είναι πολύ δύσκολη, αλλά για όποιον δεν έχει κάνει το 600άρι θα χρειαστεί προσαρμογή στη νυχτερινή οδήγηση, τις μεγάλες αποστάσεις χωρίς αγορά  τροφής και νερού, και τα πολλά χιλιόμετρα, αφού μόνο το 300άρι θα έχει κάνει κάποιος ως πιο κοντινή απόσταση, πριν από πολλούς μήνες.
  Μετά από τη Λευκάδα, υπάρχουν 5 200άρια με διαφορετική δυσκολία το καθένα. Λάρισα και Χαλκίδα περίπου στα ίδια επίπεδα, με τη Χαλκίδα να θεωρείται λίγο πιο δύσκολη. Η Αττική είναι ένα μαζικό brevet γιορτή χωρίς δυσκολία και το Ble θεωρείτε μέτριο, αλλά και ιδανικό για κάποιον που ξεκινά τα brevets. Με απορία αναμένουμε και τη διαδρομή της Κορίνθου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ!

To blog είναι ενημερωτικό σχετικά με τον προγραμματισμό των διοργανώσεων brevets και δεν είναι χώρος διαλόγου τύπου forum.
Για πληροφορίες για κάποιο συγκεκριμένο brevet επικοινωνήστε με τον αντίστοιχο υπεύθυνο μέσω email. Το τηλέφωνο είναι ΜΟΝΟ για περιπτώσεις ανάγκης και δήλωσης συμμετοχής και ΜΟΝΟ λογικές ώρες
Ως εκ τούτου τα σχόλια δεν θα απαντώνται, και πιθανόν να μην δημοσιεύονται, αλλά τα λαμβάνουμε υπόψιν.
Εφόσον υπάρχει κάποια απορία σε σχόλια που δεν απαντάται σε άλλο σημείο του blog θα γίνει ανάλογη απάντηση/ανάρτηση ή θα δοθεί απάντηση με email.
Για σχόλια σχετικά με το blog: love_ektoras@yahoo.com