Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

Fleche, Super Randonnee, Randonneur 5.000, Randonneur 10.000

Σήμερα θα μιλήσουμε για δυο διοργανώσεις που δεν έχουν ξαναγίνει στην Ελλάδα, και για 2 βραβεία που κανείς δεν έχει στην Ελλάδα

Ας πούμε πρώτα τι είναι το "Randonneur 5000 (R-5000)"

Το  R-5000 είναι ένα βραβείο από το Audax Club Parisien ώστε να προωθήσει τον θεσμό των brevets σε ετήσια βάση και όχι μόνο τις χρονιές του Paris-Brest-Paris όπου υπάρχει κατακόρυφη αύξηση των συμμετοχών.

Για να έχει κάποιος το χρίσμα για το R-5000 πρέπει σε διάστημα 4 ετών από την πρώτη διοργάνωση που θα μετρήσει να έχει τους παρακάτω τερματισμούς.

brevet 200 χλμ
brevet 300 χλμ
brevet 400 χλμ
brevet 600 χλμ
brevet 1000 χλμ
Paris - Brest -Paris 1200 χλμ
fleche (360+ χλμ)

Από τa παραπάνω καμία απόσταση ή διοργάνωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει άλλη. Τα παραπάνω είναι 4060+ χλμ. Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα που περισσεύουν για την επίτευξη των 5.000 χλμ μπορούν να γίνει με άλλα brevets, άλλα 1200άρια, άλλα fleche.



Για το Randonneur 10000 (R-10000) θα πρέπει να υπάρξουν οι εξής τερματισμοί σε διάστημα 6 ετών από την πρώτη διοργάνωση που θα μετρήσει ο ποδηλάτης.

2 brevets 200 χλμ
2 brevets 300 χλμ
2 brevets 400 χλμ
2 brevets 600 χλμ
2 brevets 1000 χλμ
1 Paris - Brest - Paris 1200 χλμ
1 άλλο 1200 η παραπάνω χλμ BRM
1 flech 360+ χλμ
1 Super Randonee (ας το λέμε στα ελληνικά Υπερ600άρι)

Τα παραπάνω είναι τουλάχιστον 8.360 χλμ. Τα υπόλοιπα χιλιόμετρα που περισσεύουν για την επίτευξη των 100.000 χλμ μπορούν να γίνει με άλλα brevets, άλλα 1200άρια, άλλα fleche, άλλα σούπερ 600άρια.

Ας προχωρήσουμε στην εξήγηση των δύο νέων όρων, "fleche" και "Super Randonnee (Υπερ600άρι)


Το fleche

Το fleche είναι μια 24ώρη ομαδική διοργάνωση που αναβιώνει τα πρώτα brevets (audax τα έλεγαν τότε) όπου όλη η ομάδα έπρεπε να τερματίσει μαζί και ο αρχηγός έδινε το ρυθμό.

Συνήθως γίνεται συμβολικά το Πάσχα, όμως λόγω υπερπροσφοράς brevets εκείνη την περίοδο στην Ελλάδα, το Ble Cycling Club  αποφάσισε τη διεξαγωγή του 11-14 Σεπτεμβρίου 2014 ώστε να υπάρχει αναμονή για ένα όμορφο ποδηλατικό γεγονός και μετά από το καλοκαίρι. Fleche στα γαλλικά σημαίνει "βέλος" και συμβολίζει πως η διαδρομή είναι μια γραμμή από την εκκίνηση προς τον τερματισμό. Όχι κύκλοι, όχι μπρος πίσω.

Το fleche σε σχέση με τα brevets έχει κάποια διαφορετικά χαρακτηριστικά:


  • Κάθε ομάδα πρέπει να αποτελείται από τρία έως πέντε μέλη (τάντεμ μετρούν ως μία συμμετοχή)
  • Οι ομάδες ποδηλατούν για 24 ώρες συνεχόμενα. Απαγορεύεται κάποια στάση να είναι πάνω από 2 ώρες. Όλα τα μέλη ποδηλατούν μαζί όλη την απόσταση.
  • Κάθε ομάδα σχεδιάζει μόνη της τη διαδρομή και πρέπει να καλύψει τουλάχιστον 360 χλμ σε 24 ώρες (15 χλμ/ω μέση μικτή ταχύτητα.)

Στόχοι του fleche είναι:
  • Να δημιουργήσει ομαδικό πνεύμα μέσω των κοινών προπονήσεων και της διαδρομής του fleche.
  • Να ποδηλατήσει η ομάδα τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση ανεξαρτήτως καιρικών φαινομένων, ελλιπούς προετοιμασίας ή τεχνικών προβλημάτων.
  • Να βρεθούν όλοι οι ποδηλάτες σε ένα μέρος με συμβολική σημασία και να περάσουν όμορφη ώρα μαζί. Για εμάς θα είναι η Ακρόπολη της Αθήνας.


Βασικοί κανόνες του fleche (οι επίσημοι για την Ελλάδα θα συνταχθούν και θα δημοσιευθούν αργότερα)
  • Τα fleche δεν είναι αγώνες. Κάθε ποδηλάτης θεωρείται πως βρίσκεται σε ατομική προπόνηση και πρέπει να υπακούει στον Κ.Ο.Κ.
  • Οι ομάδες διαλέγουν μόνες τους τη διαδρομή που θα τις οδηγήσει στον προορισμό. Ο αρχηγός της ομάδας στέλνει μια πρόταση με τη διαδρομή και τις πιθανές ώρες διέλευσης. Η απόσταση που επικυρώνεται είναι η συντομότερη ανάμεσα στα σημεία ελέγχου, ανεξαρτήτως της διαδρομής που πραγματικά έγινε.
  • Οι αθλητές πρέπει να σφραγίζουν την κάρτα τους ή να έχουν αποδεικτικό πως πέρασαν από εκεί στην εκκίνηση και σε κάθε σημείο ελέγχου όπως προβλέπεται. Χαμένα αποδεικτικά, σφραγίδες που ξεχάστηκαν να μπουν ή χαμένη κάρτα συνεπάγεται την ακύρωση του συγκεκριμένου ποδηλάτη. Οι ομάδες αποφασίζουν μόνες τους την ώρα εκκίνησης που είναι μεταξύ 09.00 πμ της Παρασκευής και 10 .00 π.μ του Σαββάτου. Ο χρόνος και ο τόπος εκκίνησης είναι υποχρεωτικά ο δηλωμένος.
  • Παρόλο που ο σκοπός του fleche είναι η άφιξη σε ένα συγκεκριμένο σημείο, δεν είναι υποχρεωτικό οι ομάδες να φτάσουν στο σημείο αυτό. Στόχος είναι να ποδηλατήσουν οι ποδηλάτες παρέα για 24 ώρες με ένα κοινό σκοπό. Το πραγματικό σημείο τερματισμού είναι το κοντινότερο σημείο που η ομάδα μπορεί να πάρει σφραγίδα/αποδεικτικό πριν περάσουν οι 24 ώρες. Το ACP δίνει homologation για αποστάσεις που είναι από 80% έως 120% της δηλωμένης απόστασης.
  • Διαφορετικές ομάδες απαγορεύεται να ποδηλατούν μαζί. Αν ο διοργανωτής θεωρεί πως υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, μπορεί να μετακινήσει την ώρα εκκίνησης των ομάδων κατά μία ώρα.
  • Για να αποδειχθεί πέρασμα από τα σημεία ελέγχου, θα πρέπει να ζητούνται σφραγίδες από κάποιο κατάστημα. Αν αυτό είναι αδύνατον, κάποια απόδειξη από κατάστημα η ATM. Αν κι αυτό είναι αδύνατο, το μπορεί κάποια φωτογραφία να προσμετρηθεί ως αποδεικτικό. GPS tracks δεν γίνονται δεκτά για λόγους ισότητας.
  • Πρέπει να υπάρχει σφραγίδα στο τέλος της 22ης ώρας και στο τέλος της 24ης ώρας. Ανάμεσα σε αυτές τις ώρες θα πρέπει υποχρεωτικά η κάθε ομάδα να έχει διανύσει τουλάχιστον 25 χλμ. Αν οι ομάδες έχουν φτάσει στον τερματισμό πριν ή κατά τη διάρκεια της 22ης ώρας θα πρέπει να συνεχίσουν. Η απόσταση που θα μετρήσει θα είναι η νέα, της 24ης ώρας.
  • Απαγορεύονται τα αυτοκίνητα συνοδεία.
  • Απαγορεύεται κάποιο διάλειμμα να είναι πάνω από 2 ώρες.
  • Ισχύουν οι κανόνες των νυχτερινών brevet σχετικά με τον εξοπλισμό

Homologation ενός fleche
  • Τουλάχιστον τρία μέλη της ομάδας θα πρέπει να έχουν ποδηλατήσει την ίδια απόσταση και να τερματίσουν μαζί.
  • Τουλάχιστον 25 χιλιόμετρα πρέπει να διανυθούν μεταξύ 22ης και 24ης ώρας.
  • Ο αρχηγός ή ένα μέλος της ομάδας θα πρέπει να είναι παρόν στο τραπέζι την Κυριακή το μεσημέρι ώστε να παραδώσει τις κάρτες και τα αποδεικτικά.

Υπερ-600άρι

Το υπερ600άρι είναι μια διαδρομή 600-619 χλμ με τουλαχιστον 10.000 μ. υψομετρικά. Ορεινά περάσματα, κορφές, όμορφα τοπία.

Υπάρχουν δύο τρόποι για να ολοκληρώσει κάποιος ένα υπερ600άρι. Ο "τουριστικός" όπου θα πρέπει να καλύπτονται το λιγότερο 80 χλμ την ημέρα και ο "randonneur (μπρεβετάδικος") όπου το όριο είναι 50 ώρες. Μάλιστα το όριο αυξάνεται κατά 1 ώρα για κάθε 500 μ. υψομετρικά πάνω από τα 10.000 μ.

Το Υπερ600άρι δεν είναι brevet, αλλά μια "μόνιμη διαδρομή (permanent)" που μπορεί ο ποδηλάτης να την κάνει όποτε θέλει αρκεί οι δρόμοι να είναι ανοικτοί, να έχει δηλώσει την επιθυμία του να το κάνει και να έχει παραλάβει τα απαραίτητα έγγραφα.

Ισχύουν όλοι οι κανόνες των brevets.

Ο κάθε ποδηλάτης είναι υποχρεωμένος να έχει την κάρτα του και να μαζεύει σφραγίδες και αποδεικτικά από τα σημεία ελέγχου. Επειδή πολλά από τα σημεία ελέγχουν μπορεί να είναι σε απομακρυσμένα μέρη, σε συγκεκριμένα σημεία ελέγχου γίνονται δεκτές και φωτογραφίες. Μέσα σε αυτές θα πρέπει υποχρεωτικά να φαίνεται το ποδήλατα, προαιρετικά κι ο αναβάτης.


Υπερ600άρι δεν έχουμε ακόμη στην Ελλάδα... Όμως με τον ερχομό του fleche ανοίγει η όρεξη για το Randonneur 10.000!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ!

To blog είναι ενημερωτικό σχετικά με τον προγραμματισμό των διοργανώσεων brevets και δεν είναι χώρος διαλόγου τύπου forum.
Για πληροφορίες για κάποιο συγκεκριμένο brevet επικοινωνήστε με τον αντίστοιχο υπεύθυνο μέσω email. Το τηλέφωνο είναι ΜΟΝΟ για περιπτώσεις ανάγκης και δήλωσης συμμετοχής και ΜΟΝΟ λογικές ώρες
Ως εκ τούτου τα σχόλια δεν θα απαντώνται, και πιθανόν να μην δημοσιεύονται, αλλά τα λαμβάνουμε υπόψιν.
Εφόσον υπάρχει κάποια απορία σε σχόλια που δεν απαντάται σε άλλο σημείο του blog θα γίνει ανάλογη απάντηση/ανάρτηση ή θα δοθεί απάντηση με email.
Για σχόλια σχετικά με το blog: love_ektoras@yahoo.com